ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 9

ホームビジットで学習者が体験する談話の展開 : インタビユーを目的とする場合

http://hdl.handle.net/10083/2470
http://hdl.handle.net/10083/2470
a8e959a0-a20c-4d6b-a4c1-3e12bcfac221
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831705.pdf KJ00004831705.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル ホームビジットで学習者が体験する談話の展開 : インタビユーを目的とする場合
タイトル
タイトル Discourse Features of Japanese Native Speakers and JSL Learners in an Interview-Oriented Home-Visit Program
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ホームビジット
キーワード
主題Scheme Other
主題 真正性
キーワード
主題Scheme Other
主題 インタビュー
キーワード
主題Scheme Other
主題 会話教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 The home-visit program
キーワード
主題Scheme Other
主題 Authenticity
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interview
キーワード
主題Scheme Other
主題 Conversation education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鈴木, 伸子

× 鈴木, 伸子

WEKO 78775

鈴木, 伸子

Search repository
SUZUKI, Nobuko

× SUZUKI, Nobuko

WEKO 78777

en SUZUKI, Nobuko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78776
姓名 スズキ, ノブコ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The home-visit (HV) program, a learning activity for JSL learners visiting Japanese native speakers', triggers communications where native speakers generally play a role in the host and take initiatives for conversations with learners. In order to encourage JSL learners to take initiatives for discourse management, an interview oriented HV program was conducted. It is unknown what kind of language activity JSL learners experience through the HV program. Thus, discourse features in conversations during the HV program were analyzed ; its aim is to build fundamental resources for learning activities in conversation education. The results showed the comprehensive discourse features in terms of initiatives. Initiatives in discourse between native speakers and JSL learners shifted like 'native speakers (chat)→learners (interview)→native speakers (chat)', and then learners took initiatives by stating for going away last of all. It is highly demanding that learners make utterances to take initiatives for giving an interview or leaving native speakers', considering about various factors such as relationship between conv\
ersation participants and contexts in an appropriate manner. Authentic conversations change dramatically depending upon relationship and contexts. Fostering flexible communicative skills through conversation education will be possible by exposing learners to authentic situations.
書誌情報 人間文化論叢

巻 9, p. 211-222, 発行日 2006
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1610955 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:23:04.213592
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3