ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 9

第二言語習得における「授業」と「言語接触」の影響についての考察 : 日本語文末表現の使用に関する内省アンケート調査をもとに

http://hdl.handle.net/10083/2475
http://hdl.handle.net/10083/2475
bd4d0e64-bd9d-43d9-82f9-955b8015c1fa
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831710.pdf KJ00004831710.pdf (918.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 第二言語習得における「授業」と「言語接触」の影響についての考察 : 日本語文末表現の使用に関する内省アンケート調査をもとに
タイトル
タイトル How Formal Instruction and Exposure Influence Second language Acquisition : An Analysis on Learners' Introspection concerning Japanese Sentence-Final Forms
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 授業
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語レベル
キーワード
主題Scheme Other
主題 気付き
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語接触
キーワード
主題Scheme Other
主題 頻度
キーワード
主題Scheme Other
主題 formal instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 proficiency level
キーワード
主題Scheme Other
主題 noticing
キーワード
主題Scheme Other
主題 language exposure
キーワード
主題Scheme Other
主題 frequency
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 峯, 布由紀

× 峯, 布由紀

WEKO 78788

峯, 布由紀

Search repository
MINE, Fuyuki

× MINE, Fuyuki

WEKO 78790

en MINE, Fuyuki

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78789
姓名 ミネ, フユキ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this paper is to investigate how formal instruction and language exposure influence learners' perception and output of Japanese sentence-final forms. 44 learners participated, divided into four groups by sex and proficiency level (lower or higher), and 28 native speakers (NS). All participants were required to assess 31 Japanese sentence-final forms, from the perspective of how often they hear and use them in daily conversation, and for the learners only, how explicitly they were explained in class. Path-analysis was used to see the relationships between learner's perception and frequency of output, explicitness of formal instruction, frequency of NS's use, and NS's tendency of use by sex. This analysis was done separately for each group, which were then compared. After the assessment the learners were interviewed to identify how they learn sentence-final forms. The results indicate the following, (1). The learner's perception is constrained by his/her lack of knowledge and low proficiency. Especially for lower-level learners, formal instructions promote noticing of sentence-final forms by makin\
g it possible for the learners to attend to the forms. (2). Language exposure has a larger effect on higher level learners than lower level learners, exposure with situational information gives learners the key to understand the meaning and function of each sentence-final form.
書誌情報 人間文化論叢

巻 9, p. 265-275, 発行日 2006
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
918626 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際日本学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:22:56.968965
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3