ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 8

個人・学級集団・文化が交差する場としての教室

http://hdl.handle.net/10083/2424
http://hdl.handle.net/10083/2424
8b4c0853-b684-456d-92ec-43b0326510bf
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831652.pdf KJ00004831652.pdf (907.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 個人・学級集団・文化が交差する場としての教室
タイトル
タイトル The Classroom as an Intersection of Individuals, Classroom Groups and Cultural Characteristics
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教室
キーワード
主題Scheme Other
主題 教授学習過程
キーワード
主題Scheme Other
主題 学級集団
キーワード
主題Scheme Other
主題 文化
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom
キーワード
主題Scheme Other
主題 teaching and learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 classroom group
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese elementary schools
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 岸野, 麻衣

× 岸野, 麻衣

WEKO 78645

岸野, 麻衣

Search repository
KISHINO, MATSUSHIMA Mai

× KISHINO, MATSUSHIMA Mai

WEKO 78647

en KISHINO, MATSUSHIMA Mai

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78646
姓名 キシノ(マツシマ), マイ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Japanese elementary schools have class-based teacher assignments. Teachers must not only teach many subjects but also make the classroom a comfortable place to be. This paper reviews two approaches to examine classrooms where many complex phenomena occur. One approach examines phenomena in the classroom from a single perspective, such as the teacher's behavior. The other approach examines phenomena in the classroom from multiple perspectives. I review the former using units of individuals, classroom groups, and cultural characteristics. These relate to individual cognitive mechanisms used for the teaching and learning process, group dynamics, teacher management in the classroom, and cultural characteristics in teaching and relationships. In the latter approach, I discuss the overlap between different teacher behaviors and many contexts, the evolution of cultural characteristics in the classroom context, and the development of the teacher and child through their location in the classroom. I propose that these two approaches need to be integrated to examine the many different overlapping phenomena in a classroom.
書誌情報 人間文化論叢

巻 8, p. 155-162, 発行日 2005
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
907384 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:22:09.840826
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3