WEKO3
アイテム
個人・学級集団・文化が交差する場としての教室
http://hdl.handle.net/10083/2424
http://hdl.handle.net/10083/24248b4c0853-b684-456d-92ec-43b0326510bf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004831652.pdf (907.4 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-04-30 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 個人・学級集団・文化が交差する場としての教室 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The Classroom as an Intersection of Individuals, Classroom Groups and Cultural Characteristics | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教室 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教授学習過程 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学級集団 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 文化 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | classroom | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | teaching and learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | classroom group | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese elementary schools | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
岸野, 麻衣
× 岸野, 麻衣× KISHINO, MATSUSHIMA Mai |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 78646 | |||||
姓名 | キシノ(マツシマ), マイ | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Japanese elementary schools have class-based teacher assignments. Teachers must not only teach many subjects but also make the classroom a comfortable place to be. This paper reviews two approaches to examine classrooms where many complex phenomena occur. One approach examines phenomena in the classroom from a single perspective, such as the teacher's behavior. The other approach examines phenomena in the classroom from multiple perspectives. I review the former using units of individuals, classroom groups, and cultural characteristics. These relate to individual cognitive mechanisms used for the teaching and learning process, group dynamics, teacher management in the classroom, and cultural characteristics in teaching and relationships. In the latter approach, I discuss the overlap between different teacher behaviors and many contexts, the evolution of cultural characteristics in the classroom context, and the development of the teacher and child through their location in the classroom. I propose that these two approaches need to be integrated to examine the many different overlapping phenomena in a classroom. | |||||
書誌情報 |
人間文化論叢 巻 8, p. 155-162, 発行日 2005 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11356899 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 907384 bytes | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 人間発達科学専攻 |