ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化論叢
  3. 8

教育価値観の構造の理論的考察 : 一般的価値観との関連

http://hdl.handle.net/10083/2436
http://hdl.handle.net/10083/2436
43fae5a9-bed6-4ffa-ad45-1f41ecafd528
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004831664.pdf KJ00004831664.pdf (1.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-04-30
タイトル
タイトル 教育価値観の構造の理論的考察 : 一般的価値観との関連
タイトル
タイトル A Theoretical Consideration of Correspondence between the Structure of Educational Values and Basic Human Values
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般的価値観
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育価値観尺度
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育価値観
キーワード
主題Scheme Other
主題 個別次元
キーワード
主題Scheme Other
主題 包括的次元
キーワード
主題Scheme Other
主題 basic human values
キーワード
主題Scheme Other
主題 scale of educational value
キーワード
主題Scheme Other
主題 educational values
キーワード
主題Scheme Other
主題 specific dimensions
キーワード
主題Scheme Other
主題 comprehensive dimensions
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 加賀美, 常美代

× 加賀美, 常美代

WEKO 78676

加賀美, 常美代

Search repository
KAGAMI, Tomiyo

× KAGAMI, Tomiyo

WEKO 78678

en KAGAMI, Tomiyo

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 78677
姓名 カガミ, トミヨ
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 The aim of this paper is to examine the correspondence between basic value systems and educational values, encompassing research conducted on values in social psychology. First, in examining differences in the work of Hofstede, Chinese Culture Connection and Schwartz, I ascertain that the research can be summarized by the four common dimensions of autonomy, maintainability, controllability and equability. Next, I asserted that there are four main dimensions in the structure of educational values: traditionalism (authoritarianism), liberalism, self-actulization, and social contribution. Finally, I conduct a theoretical examination of interaction between basic human values and educational values, the results of which can be summarized as follows: the maintainability and controllability of the basic value system is achieved through engagement with traditionalism (authoritarianism) to further relationships between members of a social order. Moreover, the equability of the basic value system-systematizing equality between people-is conducted through liberalism. On this basis it becomes apparent that the two comprehensiv\
e value systems possess an element in common. However, the difference between basic values and educational values can be established in relation to the two dimensions of self-actulization and social contribution, indicating that educational values work independently of the basic value system.
書誌情報 人間文化論叢

巻 8, p. 267-276, 発行日 2005
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11356899
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1019903 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
国際教育センター
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:21:49.557482
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3