WEKO3
アイテム
接触場面と母語場面での母語話者の自己発話のくり返し : 日常的な接触経験と対話相手の日本語レベルの観点から
http://hdl.handle.net/10083/00062274
http://hdl.handle.net/10083/0006227444ec623e-727c-4362-8803-a11c637bd56c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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12_hirayama_105-113.pdf (434.7 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2018-06-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 接触場面と母語場面での母語話者の自己発話のくり返し : 日常的な接触経験と対話相手の日本語レベルの観点から | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Self-Repetition of Native Speakers in Contact and Native Situations : Focused on Contact Experiences with Non-Native Speakers and Interlocutor’s Proficiency Level | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-repetition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | contact experience | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Japanese proficiency level | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | contact situation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | native situation | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
平山, 紫帆
× 平山, 紫帆× HIRAYAMA, Shiho |
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作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 110757 | |||||
姓名 | ヒラヤマ, シホ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This paper, focusing on the repetition native speakers use in the first-time conversations in contact situations and native situations, examined whether or not there is any difference in the repetitions of own utterances (self-repetitions) the native speakers use according to the “daily contact experience with non-native speakers” and the “Japanese proficiency level of the person to talk to”. The result of the analysis revealed the followings; (1)The lower the Japanese proficiency level of the person to talk to is, the more frequently the native speakers who have more contact experiences use the self- repetitions. (2)The native speakers who have more contact experiences repeat their own utterances more spontaneously to the person whose Japanese proficiency level is low even if he or she does not seem to want it. (3)Regardless of the amount of contact experience, native speakers frequently use the repetitions of “particularization” and “clarification” to intermediate learners. |
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書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 20, p. 105-113, 発行日 2018-03-31 |
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書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |