ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 20

障害のある子どもに対する早期からの一貫した支援の取り組み : A市における子育て支援と教育相談に着目して

http://hdl.handle.net/10083/00062276
http://hdl.handle.net/10083/00062276
719cf037-2468-4cc6-8070-6c73549507ad
名前 / ファイル ライセンス アクション
14_esaki_125-133.pdf 14_esaki_125-133.pdf (488.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-27
タイトル
タイトル 障害のある子どもに対する早期からの一貫した支援の取り組み : A市における子育て支援と教育相談に着目して
タイトル
タイトル Early Stage Consistent Support for Children with Disabilities : The Role of Child Care Support, Education Counseling, and Consultation in City A
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 children with disabilities
キーワード
主題Scheme Other
主題 early stage consistent support
キーワード
主題Scheme Other
主題 child care support
キーワード
主題Scheme Other
主題 education \ncounseling and consultation, local community
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 江崎, 由里香

× 江崎, 由里香

WEKO 110762

江崎, 由里香

Search repository
ESAKI, Yurika

× ESAKI, Yurika

WEKO 110764

en ESAKI, Yurika

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 110763
姓名 エサキ, ユリカ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to consider future ways of providing consistent support for children
with disabilities in local communities. To this end, a case study was conducted which investigated
the present situation and issues of early and consistent child care support and education consultation
for disabled children in City A. Regarding child care support, City A provided a consistent support
system from pregnancy to early pre-school has been established, including support measures pertaining
to professional home visits for infants, infant health examinations, consultation agencies, treatment
centers, and regional care system CLM. As for education counseling and consultation, City A has
initiated adaptive instruction classes at educational centers for children who were unsuccessful in
achieving passing grades in school, and individual tutoring has been offered for underperforming
students at the school’s education counseling room from elementary school to junior high school.
Although City A’s successfully utilized support services for infants up through junior high school,
leveraging its small administrative scale to the benefit of the community, support after junior high
school has been inadequate. For example, staff allocation of psychologists and counselors who support
children over a longer term is required.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 20, p. 125-133, 発行日 2018-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:26:35.787134
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3