ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 20

就学前後における子どもの「かく」という行為に関する研究 : 共同性による「場」生成の位相に焦点を当てて

http://hdl.handle.net/10083/00062281
http://hdl.handle.net/10083/00062281
1ff3f430-2ab0-4dc7-a3e7-d457004688a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
19_mori_173-181.pdf 19_mori_173-181.pdf (2.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-06-27
タイトル
タイトル 就学前後における子どもの「かく」という行為に関する研究 : 共同性による「場」生成の位相に焦点を当てて
タイトル
タイトル A Study on Children's Acts of “KAKU” before and after Entering Elementary School : Focusing on the Phase of “Place” Generated by Cooperation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 kaku
キーワード
主題Scheme Other
主題 phase
キーワード
主題Scheme Other
主題 cooperation
キーワード
主題Scheme Other
主題 place
キーワード
主題Scheme Other
主題 creation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 森, 志津

× 森, 志津

WEKO 110777

森, 志津

Search repository
MORI, Shizu

× MORI, Shizu

WEKO 110779

en MORI, Shizu

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 110778
姓名 モリ, シズ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to examine the children’s act of “kaku” performed in interactive situation.
A Japanese term of “kaku” involves meanings of scratch, pick, draw, paint, lack, and writing. 5-year-old
preschoolers and 1st grade students are observed and the episodes are analyzed by qualitative approach.
As a result, the three phases of “Expression”, “Awareness”, and “Creation”are shown. The first phase of
“Expression” includes “Tracing traces drawn by others” and “ Interact writing activity(with others)”. The
second phase of “Awareness” includes “Giving a meaning to the line in words”, “Discussing about what
to draw” and “Giving a strenth to a word”. The last phase of “Creation” includes “Writing draft for speech”
and “Writing up sentences with others”. In each phase, children engaged with others and created their
own “place”. This study indicates that cooperative works could lead children to “kaku” in a vivid way.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 20, p. 173-181, 発行日 2018-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:26:26.641680
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3