ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

「ジェンダーと教育」研究の動向と課題-教育社会学・ジェンダー・フェミニズム-

http://hdl.handle.net/10083/31304
http://hdl.handle.net/10083/31304
b016c97c-0bea-4365-be79-0f6b504becca
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育社会学61.中西堀.pdf 教育社会学61.中西堀.pdf (1.5 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-08-04
タイトル
タイトル 「ジェンダーと教育」研究の動向と課題-教育社会学・ジェンダー・フェミニズム-
タイトル
タイトル Recent and Future Studies on "Gender and Education": Between Sociology of Education and Feminism
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 中西, 祐子

× 中西, 祐子

WEKO 105131

中西, 祐子

Search repository
堀, 健志

× 堀, 健志

WEKO 105132

堀, 健志

Search repository
NAKANISHI, Yuko

× NAKANISHI, Yuko

WEKO 105133

en NAKANISHI, Yuko

Search repository
HORI, Takeshi

× HORI, Takeshi

WEKO 105134

en HORI, Takeshi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Studies on gender and education have become popular in the sociology of education in Japan recently. The purpose of this paper is to review the research from 1985 to 1995, and consider further studies on these issues. First, we provide an overview of the findings of the studies on gender and education during the 10 years to 1995. Studies on gender and education have been made mainly from the angle of educational and occupational attainment and female socialization. Research on the labor market, higher education, and secondary and primary education socializing processes and gender differences has been produced so far. Secondly, we analyze the discourse of the studies on gender and education. From the feminist of view, researches in this area so far could neither criticize the androcentrism of the sociology of education nor consider the voices of 'women' completely. Finally, we search for further researches from now on. Recently, new approaches (post-structural feminism) have been introduced in this area. Although we must not forget the importance of former approaches on gender and education, we should learn from\
the post-structural feminism how greatly we have ignored feminism so far. Since both approaches are needed and neither are complete, future studies on gender and education are expected to be made both using former approaches, and new approaches.
書誌情報 教育社会学研究

巻 61, p. 77-100, 発行日 1997-10-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 03873145
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN0005780X
権利
権利情報 日本教育社会学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1478589 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育社会学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001877937/
所属
お茶の水女子大学
所属
東京大学大学院
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:03:28.316485
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3