WEKO3
アイテム
保育士はゼロ歳児の<泣き>をどうみているか : インタヴュー調査から乳児保育理論の検討へ(第1部 自由論文)
http://hdl.handle.net/10083/49215
http://hdl.handle.net/10083/4921572e38ef0-5288-4074-b50f-1c564842af36
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-08-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 保育士はゼロ歳児の<泣き>をどうみているか : インタヴュー調査から乳児保育理論の検討へ(第1部 自由論文) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Daycare Practitioners' Beliefs about Babies Crying : Reconsideration of Baby Care Theory through an Interview Research(Part I Article on Free Topics) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
星, 三和子
× 星, 三和子× 塩崎, 美穂× 勝間田, 万喜× 大川, 理香× Hoshi, Miwako× Shiozaki, Miho× Katsumata, Maki× Ohkawa, Rika |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study examined the thoughts of daycare center practitioners regarding appropriate reaction to crying babies. Seventy-four daycare teachers participated in this research. First, they watched some videos of babies crying in a daycare situation. Afterwards, they were questioned about the practitioners' reactions in the video scenes. Their opinions were collected during a group discussion and analyzed. The results indicated some common beliefs: "Crying infants should be immediately calmed by adults and should include receptive behaviors such as taking the child in their arms and saying sympathetic words." "Demands communicated by crying should be accepted because crying helps establish an affective bond between baby and practitioner." In addition, historical examination of older beliefs suggested reconsideration of today's infant care. | |||||
書誌情報 |
保育学研究 巻 47, 号 2, p. 153-163, 発行日 2009-12-25 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13409808 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN10378027 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本保育学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 1093514 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本保育学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110007522908/ | |||||
所属 | ||||||
値 | 十文字学園女子大学発達心理学 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学保育学 | |||||
所属 | ||||||
値 | うめだ・あけぼの学園発達支援部保育学(発達障害児支援) | |||||
所属 | ||||||
値 | 新宿区立四谷子ども園保育学 |