ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

コミュニケーションにおける身振りの役割 : 発話と身振りの発達的検討

http://hdl.handle.net/10083/31375
http://hdl.handle.net/10083/31375
7d861525-bd53-4af9-95c2-9077ba3e8182
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究47(1)藤井.pdf 教育心理学研究47(1)藤井.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-11
タイトル
タイトル コミュニケーションにおける身振りの役割 : 発話と身振りの発達的検討
タイトル
タイトル EFFECTS OF GESTURES IN COMMUNICATION : Developmental investigation of speech and gesture
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 gesture
キーワード
主題Scheme Other
主題 speech
キーワード
主題Scheme Other
主題 language development
キーワード
主題Scheme Other
主題 language competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 interaction between gesture and speech
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 藤井, 美保子

× 藤井, 美保子

WEKO 105393

藤井, 美保子

Search repository
FUJII, Mihoko

× FUJII, Mihoko

WEKO 105394

en FUJII, Mihoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study ontogenetically examined the relation between the ability of speech and gesture production. Four-year-old preschoolers, 5-year-old preschoolers, 1-3rd graders, 4th-6th graders, and university students(N=56) were instructed to explain a swing and a slide verbally. Their explanation was video-recorded and analyzed. The results showed that, although the total duration of speech production increased linearly as a function of age, the frequency of gestures changed tracing a U-shaped pattern. Gesture production decreased in school children but not in university students. Each group produced gestures different from those of other participants with regard to the pattern. Beats were produced only by university students while the viewpoint of gestures and speech-gesture relations differed between groups. Only university students produced gestures regarded to be profoundly related to language competence. Gestures produced during the early period of human development were considered complementary to language competence, while those produced by adults were seen as redundant to their speech.
書誌情報 教育心理学研究

巻 47, 号 1, p. 87-96, 発行日 1999-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1124700 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001893160/
所属
お茶の水女子大学人間文化研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:21.430544
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3