ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

幼児への読み聞かせに対する母親の考えと読書環境に関する行動の検討

http://hdl.handle.net/10083/31382
http://hdl.handle.net/10083/31382
efbf4e82-c4ad-4bfc-a4a1-df7788e9958f
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究44(1)秋田無藤.pdf 教育心理学研究44(1)秋田無藤.pdf (1.3 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-16
タイトル
タイトル 幼児への読み聞かせに対する母親の考えと読書環境に関する行動の検討
タイトル
タイトル WHY DO MOTHERS READ PICTURE-BOOKS TO THEIR CHILDREN? : Mothers' conceptions and their setting environment on reading
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 conceptions
キーワード
主題Scheme Other
主題 book-reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 environment
キーワード
主題Scheme Other
主題 functions
キーワード
主題Scheme Other
主題 style
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 105373

秋田, 喜代美

Search repository
無藤, 隆

× 無藤, 隆

WEKO 105374

無藤, 隆

Search repository
AKITA, Kiyomi

× AKITA, Kiyomi

WEKO 105375

en AKITA, Kiyomi

Search repository
MUTO, Takashi

× MUTO, Takashi

WEKO 105376

en MUTO, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purposes of this study were to examine mothers' conceptions of book-reading to their children and relations between those conceptions and their behavior styles of setting home environment on reading. Two hundred and ninety-three mothers in Study 1 and three hundred and thirty-two mothers in Study 2 answered a questionnaire concerning their recognitions on the functions, and their behavior of setting environment. The main findings were as follows : (1)Two functions were identified as "UTILITY" and "ENJOYMENT" ("UTILITY" : read to get children to master letters and acquire knowledge ; "ENJOYMENT" : read to share a fantasy world with their children and communicate them.) Although many mothers attached importance to "ENJOYMENT" function, some mothers did to "UTILITY" ; but differences were shown among mothers. (2)Mothers changed the ways of reading according to their children's age. (3)There were relations between conceptions of functions and ways of reading. Though mothers rated "UTILITY" higher, their reading styles were seen to promote children to become independent readers.
書誌情報 教育心理学研究

巻 44, 号 1, p. 109-120, 発行日 1996-03-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1258758 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001893024/
所属
立教大学文学部
所属
お茶の水女子大学生活科学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:31.678003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3