ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 21

「食生活ダイアリー調査」を用いて生きる力を育む ―総合的な学習の時間における食に関する指導の提案―

http://hdl.handle.net/10083/00063301
http://hdl.handle.net/10083/00063301
434d26e1-14e9-477d-a0fc-64f139d75375
名前 / ファイル ライセンス アクション
15 15 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p145-154.pdf (940.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル 「食生活ダイアリー調査」を用いて生きる力を育む ―総合的な学習の時間における食に関する指導の提案―
タイトル
タイトル Food Diary: A Method for Practicing Shokuiku (food and nutrition education)through Period for Integrated Studies
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 food diary
キーワード
主題Scheme Other
主題 period for integrated studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 Shokuiku (food and nutrition education)
キーワード
主題Scheme Other
主題 KJ method
キーワード
主題Scheme Other
主題 junior high school students
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 江崎, 由里香

× 江崎, 由里香

WEKO 113100

江崎, 由里香

Search repository
ESAKI, Yurika

× ESAKI, Yurika

WEKO 113102

en ESAKI, Yurika

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 113101
姓名 エサキ, ユリカ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Since the“ Shokuiku Basic Act (Basic Act on Food and Nutrition Education)” was adopted in 2005, Shokuiku, food and nutrition education, has been promoted in Japanese schools. Shokuiku is recommended to make full use of period for integrated studies, but in practice this standard is often not adequately met. In this study, I first report the findings of a preliminary empirical case study, and then propose a methodological tool – the “Food Diary” – by which to improve the deficiency in the practical application of Shokuiku. An interventional study using food diary technique was conducted for junior high school students in Gifu and Kanagawa Prefecture and qualitative analysis using the KJ method was conducted on the reflection of 213 students. The reflections were classified into two broad categories: “the diary” and “the meal”. “The diary” was further classified into five medium types: “feeling,” “awareness,” “discovery,” “effect,” and “continuation”; and “the meal” into three medium types:“ awareness”,“ discovery”, and“ motivation for improvement.” Based on the results, it was suggested that “Food Diary” could provide effective opportunities for junior high school students to look back on their own dietary habits and looking back on dietary habits in their families.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 21, p. 145-154, 発行日 2019-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:07:12.761249
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3