ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 21

発達障害児の進路選択に対する母親の困難と対処

http://hdl.handle.net/10083/00063302
http://hdl.handle.net/10083/00063302
42811d9b-6d98-40e5-81ad-cf1d11a50c79
名前 / ファイル ライセンス アクション
16 16 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p155-164.pdf (373.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル 発達障害児の進路選択に対する母親の困難と対処
タイトル
タイトル Mother’s difficulties and coping for career decision of children with developmental disorders
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 developmental disorder
キーワード
主題Scheme Other
主題 mother
キーワード
主題Scheme Other
主題 career selection
キーワード
主題Scheme Other
主題 difficulties
キーワード
主題Scheme Other
主題 coping
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 大久保, 麻矢

× 大久保, 麻矢

WEKO 113103

大久保, 麻矢

Search repository
OKUBO, Aya

× OKUBO, Aya

WEKO 113105

en OKUBO, Aya

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 113104
姓名 オオクボ, アヤ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to clarify the difficulties and the coping of mothers of children with developmental disorders, when they make choice in their children’s future. For this purpose, the semi-structured interviews were conducted to 20 mothers. Their narratives were categorized and analyzed according to children’s life course into following three points. 1) Search for education and support appropriate for the child within the framework of compulsory education. 2) Proceeding to school as a grace period before being adulthood. 3) Difficulties of choice foreseeing the life plan.
In selecting elementary schools, mothers were not trying to make their choice based on the framework presented through IQ or school matching. Instead, they were trying to choose the school most appropriate for their child’s behavioral characteristic from a parent’s perspective. When children maladaptive to environment such as refusal to go to school, high schools and colleges were seen both as an opportunity to adapt to the environment for the time being, and as a moratorium period for considering the child’s foreseeable difficulties in the future. The parents were coping by overcoming the immediate challenges one by one.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 21, p. 155-164, 発行日 2019-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:07:10.366862
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3