ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 21

中国における学生エンゲージメントに関する一考察

http://hdl.handle.net/10083/00063306
http://hdl.handle.net/10083/00063306
3964f922-913b-4a7b-9580-7010df4a2d57
名前 / ファイル ライセンス アクション
20 20 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p193-202.pdf (307.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル 中国における学生エンゲージメントに関する一考察
タイトル
タイトル A Study of Students’ Engagement in China
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 student engagement
キーワード
主題Scheme Other
主題 input
キーワード
主題Scheme Other
主題 family atmosphere
キーワード
主題Scheme Other
主題 theoretical studies
キーワード
主題Scheme Other
主題 students’ background
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鮑, 婕嬰

× 鮑, 婕嬰

WEKO 113118

鮑, 婕嬰

Search repository
BAO, Jieying

× BAO, Jieying

WEKO 113119

en BAO, Jieying

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The quality of higher education has become the focus of today’s society. In the United States in 2000, Professor George Kuh launched a survey on the study of American students to capture the learning situation of students. In 2007, through the introduction of Tsinghua University, China’s research on students’ engagement has gradually increased. However, in China, the study of students’ engagement is based on the American input questionnaire to master the learning situation of students. There are few theoretical studies on the concept of students’ engagement. In addition, from the background of students, overseas students’ learning and action research has also accumulated. In China, although there are also studies on students’ engagement input from aspect of family social class, there are few studies on the family atmosphere. Based on the questionnaire survey of 928 college students, this paper explores the relationship between students’ engagement and family atmosphere on the basis of knowing the studying situation of students.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 21, p. 193-202, 発行日 2019-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:07:02.909389
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3