ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 21

異校種連携によるエシカル消費の学び ―高校生による小学生への学びの伝達とその効果―

http://hdl.handle.net/10083/00063307
http://hdl.handle.net/10083/00063307
94a7d940-272f-4cf5-bb9f-39177c984620
名前 / ファイル ライセンス アクション
21 21 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p203-212.pdf (354.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-08
タイトル
タイトル 異校種連携によるエシカル消費の学び ―高校生による小学生への学びの伝達とその効果―
タイトル
タイトル Collaborative teaching on ethical consumption: The transmission and effects of learning of high school students when instructed to elementary school students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Home Economics
キーワード
主題Scheme Other
主題 High School
キーワード
主題Scheme Other
主題 Consumer education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Ethical consumption
キーワード
主題Scheme Other
主題 School collaboration
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 葭内, ありさ

× 葭内, ありさ

WEKO 113120

葭内, ありさ

Search repository
YOSHIUCHI, Arisa

× YOSHIUCHI, Arisa

WEKO 113122

en YOSHIUCHI, Arisa

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 113121
姓名 ヨシウチ, アリサ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Ethical consumption pertains to vigilance about our choices and how they affect the environment and influence human rights. This research investigated the effects of spiral learning on ethical consumption and was conducted between June 2017 and January 2018. There were 120 high school students and 90 elementary school students who participated in the research. High school students gained awareness about child labour in the production of chocolates in their home economics course and created presentations that would introduce the subject to elementary school students. After a presentation competition, 27 high school students were selected as representatives. They visited the home economics classroom of an elementary school to teach a session on child labour. Preparatory meetings were held with the representative students who filled a written questionnaire that comprised 3 questions. Afterwards, post-session meeting was also held with survey of 7questions. The results of the each survey revealed that the high school students gained in-depth knowledge about child labour through this teaching exercise. They were also inspired by the sincere attitude displayed by the elementary school students with respect to the topic, and were motivated to take action.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 21, p. 203-121, 発行日 2019-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:07:01.103882
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3