ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

読書に対する概念の発達的検討 : 意義・評価・感情と行動の関連性

http://hdl.handle.net/10083/31385
http://hdl.handle.net/10083/31385
81bc6921-4a4f-4469-80c0-eeb0e33459c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究41(4)秋田無藤.pdf 教育心理学研究41(4)秋田無藤.pdf (867.3 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-18
タイトル
タイトル 読書に対する概念の発達的検討 : 意義・評価・感情と行動の関連性
タイトル
タイトル A DEVELOPMENTAL STUDY OF READING CONCEPTIONS : CORRELATIONAL ANALYSIS OF BEHAVIORAL AND EVALUATIVE MEASURES
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Book-Reading
キーワード
主題Scheme Other
主題 Conceptions
キーワード
主題Scheme Other
主題 Meaning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Endogenous vs.
キーワード
主題Scheme Other
主題 Exogenous Feeling
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 秋田, 喜代美

× 秋田, 喜代美

WEKO 105365

秋田, 喜代美

Search repository
無藤, 隆

× 無藤, 隆

WEKO 105366

無藤, 隆

Search repository
AKlTA, Kiyomi

× AKlTA, Kiyomi

WEKO 105367

en AKlTA, Kiyomi

Search repository
MUTOU, Takashi

× MUTOU, Takashi

WEKO 105368

en MUTOU, Takashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to clarify developmental changes of the conceptions (evaluations and meanings) and feelings about book-reading, and to examine relations between conceptions, feelings and behavior frequency. Five hundred and six children of 3rd, 5th, and 8th grades answered the questionnaire about reading. Three major findings were as follows. First, all children shared the same evaluation that reading was a good activity. Second, three meanings of reading were identified: an exogenous meaning of "getting praise and good grades" (PRAISE), a cognitive endogenous meaning of "having a fantasy world and getting knowledge" (FANTASY), and a physiological endogenous meaning of "refreshing and killing time" (REFRESHING). Older children evaluated the cognitive endogenous meaning of FANTASY more and the exogenous meaning of PRAISE less. Third, positive feelings were predicted from 3 variables: grade, evaluation and FANTASY meaning. Behavior frequency was predicted from 3 variables: grade, positive feelings and the REFRESHING meaning.
書誌情報 教育心理学研究

巻 41, 号 4, p. 462-469, 発行日 1993-12-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
867319 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892921/
所属
立教大学文学部
所属
お茶の水女子大学生活科学部
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:35.704419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3