ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

クラス集団における幼児間の認識と仲間入り行動

http://hdl.handle.net/10083/00063361
http://hdl.handle.net/10083/00063361
4ec0aa4f-6365-454e-8fda-87ccae47068c
名前 / ファイル ライセンス アクション
shinrigakukenkyu_1999_70_4.pdf shinrigakukenkyu_1999_70_4.pdf (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2019-05-15
タイトル
タイトル クラス集団における幼児間の認識と仲間入り行動
言語 ja
タイトル
タイトル Other perception and play-group entry in a preschoolers class.
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 preschooler
キーワード
主題Scheme Other
主題 other perception
キーワード
主題Scheme Other
主題 play-group entry
キーワード
主題Scheme Other
主題 group with history
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 倉持, 清美

× 倉持, 清美

WEKO 113376

倉持, 清美

Search repository
柴坂, 寿子

× 柴坂, 寿子

WEKO 113377

柴坂, 寿子

Search repository
KURAMOCHI, Kiyomi

× KURAMOCHI, Kiyomi

WEKO 113378

en KURAMOCHI, Kiyomi

Search repository
SHIBASAKA, Hisako

× SHIBASAKA, Hisako

WEKO 113379

en SHIBASAKA, Hisako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Kindergarten children accumulate classmate information through their experience of spending time and doing things together. In the course of preschool lives, a class changes from an aggregation of children to a peer group with own history of interaction and involvement. In such a peer group, whether a child becomes a play-group member is likely to depend not only on his/her social skills, but also on perception based on classmate information, especially whether the other is seen as someone whom the child would like to play with. Relationship between such perception and play-group entry was investigated in a kindergarten class for two years, from entrance as four-year olds to graduation. At the beginning, the two were unrelated, but they became related in later periods. A child was accepted into a play group without trouble when the group members thought he/she was someone they would like to play with. These results supported the hypothesis that other perception based on classmate experience and group history influenced the entry into classroom play groups.
書誌情報 心理学研究

巻 70, 号 4, p. 301-309, 発行日 1999
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00123620
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
著者版フラグ
値 publisher
出版者
出版者 日本心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
関係URI
関連名称 https://doi.org/10.4992/jjpsy.70.301
コメント
日本心理学会の許可のもと、J-Stage版のPDFを公開
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:05:29.261885
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3