ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

幼児の情報理解における整合性の吟味と文脈予期

http://hdl.handle.net/10083/31398
http://hdl.handle.net/10083/31398
63d84e16-0867-4fff-b173-000bb68b6936
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究35(2)鈴木.pdf 教育心理学研究35(2)鈴木.pdf (959.4 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-25
タイトル
タイトル 幼児の情報理解における整合性の吟味と文脈予期
タイトル
タイトル PRESCHOOLERS' DETECTION OF INCONSISTENCY AND CONTEXTUAL EXPECTATION
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Information consistency
キーワード
主題Scheme Other
主題 Contextual expectation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Text structure
キーワード
主題Scheme Other
主題 Awareness of expectation
キーワード
主題Scheme Other
主題 Preschoolers
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 鈴木, 孝子

× 鈴木, 孝子

WEKO 105327

鈴木, 孝子

Search repository
SUZUKI, Takako

× SUZUKI, Takako

WEKO 105328

en SUZUKI, Takako

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the process of preschoolers' detection of inconsistency. In the first experiment, what kind of text structure produced a good effect on performance to detect inconsistency, was examined. The results showed that the text structure easy to apply the contextual expectation produced high performance. It was suggested that difficulty to use the contextual expectation on text had some effect on performance to detect inconsistency. In the second experiment, the effect of awareness of contextual expectation was examined. The results showed that Expectation-Groups produced better performance and clearer explanation than Non-Expectation-Groups. It was suggested that awareness of contextual expectation improved the performance of detection of inconsistency. From these results, the hypothesis might be that during information processing, it was monitored whether information matches the contextual expectation or not.
書誌情報 教育心理学研究

巻 35, 号 2, p. 132-140, 発行日 1987-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
959362 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892607/
所属
お茶の水女子大学人間文化研究科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:01:57.390332
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3