WEKO3
アイテム
幼児の情報理解における整合性の吟味と文脈予期
http://hdl.handle.net/10083/31398
http://hdl.handle.net/10083/3139863d84e16-0867-4fff-b173-000bb68b6936
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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教育心理学研究35(2)鈴木.pdf (959.4 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-09-25 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 幼児の情報理解における整合性の吟味と文脈予期 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | PRESCHOOLERS' DETECTION OF INCONSISTENCY AND CONTEXTUAL EXPECTATION | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Information consistency | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Contextual expectation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Text structure | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Awareness of expectation | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Preschoolers | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
鈴木, 孝子
× 鈴木, 孝子× SUZUKI, Takako |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the process of preschoolers' detection of inconsistency. In the first experiment, what kind of text structure produced a good effect on performance to detect inconsistency, was examined. The results showed that the text structure easy to apply the contextual expectation produced high performance. It was suggested that difficulty to use the contextual expectation on text had some effect on performance to detect inconsistency. In the second experiment, the effect of awareness of contextual expectation was examined. The results showed that Expectation-Groups produced better performance and clearer explanation than Non-Expectation-Groups. It was suggested that awareness of contextual expectation improved the performance of detection of inconsistency. From these results, the hypothesis might be that during information processing, it was monitored whether information matches the contextual expectation or not. | |||||
書誌情報 |
教育心理学研究 巻 35, 号 2, p. 132-140, 発行日 1987-06-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 00215015 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00345837 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 959362 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892607/ | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学人間文化研究科 |