ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 22

サブサハラアフリカにおける就園率に影響を与える要因の考察 ─ボツワナとマラウイの比較から─

https://doi.org/10.24567/00063693
https://doi.org/10.24567/00063693
436b1d61-c320-4697-9b33-2da0a0b96e06
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p155-163.pdf 17_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p155-163.pdf (1.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-18
タイトル
タイトル サブサハラアフリカにおける就園率に影響を与える要因の考察 ─ボツワナとマラウイの比較から─
タイトル
タイトル Factors affecting preprimary enrollment rates in sub-Saharan African countries: a comparison of Botswana and Malawi
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 就学前教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 ボツワナ
キーワード
主題Scheme Other
主題 マラウイ
キーワード
主題Scheme Other
主題 アフリカ
キーワード
主題Scheme Other
主題 就園率
キーワード
主題Scheme Other
主題 preprimary education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Botswana
キーワード
主題Scheme Other
主題 Malawi
キーワード
主題Scheme Other
主題 Africa
キーワード
主題Scheme Other
主題 enrollment rate
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/00063693
ID登録タイプ JaLC
著者 西岡, さくら

× 西岡, さくら

WEKO 114230

西岡, さくら

Search repository
NISHIOKA, Sakura

× NISHIOKA, Sakura

WEKO 114232

en NISHIOKA, Sakura

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 114231
姓名 ニシオカ, サクラ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 There is international consensus over preprimary education’s role in effectively developing individuals and societies. Using the United Nations’ Sustainable Development Goals as a guide, each government has been formulating the expansion of its preprimary education. However, preprimary enrollment rates are persistently low in most sub-Saharan African countries, and large disparities exist among countries. Although many previous studies have discussed the strong relationship between economic development and education expansion, many sub-Saharan countries do not apply to this case regarding their preprimary education. Using Botswana and Malawi as examples of countries where preprimary enrollment ratios do not relate to the level of economic development, this article discusses factors affecting the expansion of preprimary education in sub- Saharan African countries.
 As a conclusion, this article suggests the possibility that public policy, especially the involvement and support of development partners, is more influential on the expansion of preprimary education, compared to the level of economic development, population, or sociocultural factors, including gender development.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 22, p. 155-163, 発行日 2020-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 08:45:05.489109
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3