WEKO3
アイテム
サブサハラアフリカにおける就園率に影響を与える要因の考察 ─ボツワナとマラウイの比較から─
https://doi.org/10.24567/00063693
https://doi.org/10.24567/00063693436b1d61-c320-4697-9b33-2da0a0b96e06
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
17_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p155-163.pdf (1.9 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | サブサハラアフリカにおける就園率に影響を与える要因の考察 ─ボツワナとマラウイの比較から─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Factors affecting preprimary enrollment rates in sub-Saharan African countries: a comparison of Botswana and Malawi | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就学前教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ボツワナ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | マラウイ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アフリカ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 就園率 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | preprimary education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Botswana | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Malawi | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Africa | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | enrollment rate | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063693 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
西岡, さくら
× 西岡, さくら× NISHIOKA, Sakura |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 114231 | |||||
姓名 | ニシオカ, サクラ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | There is international consensus over preprimary education’s role in effectively developing individuals and societies. Using the United Nations’ Sustainable Development Goals as a guide, each government has been formulating the expansion of its preprimary education. However, preprimary enrollment rates are persistently low in most sub-Saharan African countries, and large disparities exist among countries. Although many previous studies have discussed the strong relationship between economic development and education expansion, many sub-Saharan countries do not apply to this case regarding their preprimary education. Using Botswana and Malawi as examples of countries where preprimary enrollment ratios do not relate to the level of economic development, this article discusses factors affecting the expansion of preprimary education in sub- Saharan African countries. As a conclusion, this article suggests the possibility that public policy, especially the involvement and support of development partners, is more influential on the expansion of preprimary education, compared to the level of economic development, population, or sociocultural factors, including gender development. |
|||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 155-163, 発行日 2020-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |