WEKO3
アイテム
グローバル社会における保育の「言葉」と保育者に関する研究 ─2016年から2018年までのノルウェー英字新聞記事と政策文書に着目して─
https://doi.org/10.24567/00063694
https://doi.org/10.24567/0006369429c43763-4c57-48fc-bc65-e4d034b14109
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | グローバル社会における保育の「言葉」と保育者に関する研究 ─2016年から2018年までのノルウェー英字新聞記事と政策文書に着目して─ | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The language issue and childcare workers in a global society: Focusing on the Norwegian-English newspaper articles and policy documents on child care from 2016 to 2018 | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 言葉 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育者 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 保育施設 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ノルウェー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | グローバル社会 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | language | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | childcare worker | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | kindergarten | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Norway | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | global society | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063694 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
松田, こずえ
× 松田, こずえ× MATSUDA, Kozue |
|||||
著者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 114234 | |||||
姓名 | マツダ, コズエ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study was to clarify the viewpoints and measures that have been taken regarding the language learning policy for children and childcare workers in a globalized Norwegian society. An analysis of Norway’s English-language newspaper articles from 2016 to 2018 and government policies on child care and children revealed that Norway prioritized early childhood education and had active and concrete policies on the national curriculum on language and the Norwegian language competence of childcare workers. In 2018, a regulation was enacted that made it mandatory for a childcare worker to take and pass the Norwegian language test. Through Norwegian education in kindergarten for children and childcare workers who are from immigrant families, Norway aims to integrate immigrants into the Norwegian society in order to create a society that respects diversity and equality. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 165-172, 発行日 2020-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
紀要論文 | ||||||
資源タイプ・NII | ||||||
Departmental Bulletin Paper | ||||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
text | ||||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
03 |