ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他のコレクション
  2. NDC
  3. 3 社会科学

絵画ストーリィの意味的統合化における目標構造の役割

http://hdl.handle.net/10083/31405
http://hdl.handle.net/10083/31405
ffbfaaca-a7bd-4395-9e9e-060ae9f8c8dd
名前 / ファイル ライセンス アクション
教育心理学研究31(4)内田.pdf 教育心理学研究31(4)内田.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-09-26
タイトル
タイトル 絵画ストーリィの意味的統合化における目標構造の役割
タイトル
タイトル THE ROLE OF GOAL STRUCTURE IN A SEMANTIC INTEGRATION OF NARRATIVE SEQUENCES IN A PICTURE STORY
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
著者 内田, 伸子

× 内田, 伸子

WEKO 105309

内田, 伸子

Search repository
Uchida, Nobuko

× Uchida, Nobuko

WEKO 105310

en Uchida, Nobuko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the role played by information on the character's goals in comprehension and production of a picture story. Sixty 4-year-old, 5-year-old and 6-year-old children were divided into two homogeneous groups(10 subjects each)at each age level, and assigned to one of two conditions: the goal condition with given instruction on the character's goals, and the control condition without information about the goals. The children were shown the story consisting of 24 pictures without text. They were asked to describe each picture and, after seeing all the pictures, to recall the story without pictures, to answer fifteen questions about the contents of the story, and then, to reconstruct the narrative sequences. The results showed that the children in the goal condition, even 4-year-olds, could interpret the pictures as a story, while the children in the control condition often failed to integrate the pictures in terms of a story context. In the recall and comprehension tasks, these trends were emphasized, i.e., those parts of the descriptions that were best integrate into a story were\
recalled and comprehended best, while nonintegrated descriptions tended to be forgotten. It was shown that the goal instruction enhanced especially the performance of younger children. It is suggested that production and comprehension for coherent narrative sequences involve the retention of the goal structure or theme in an integrated unified representation of the meaning. Further, the underlying processes of integration are stable across ages, suggesting that children have some fundamental causal structures from early childhood.
書誌情報 教育心理学研究

巻 31, 号 4, p. 303-313, 発行日 1983-12-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 00215015
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00345837
権利
権利情報 日本教育心理学会
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1082967 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
NIIサブジェクト
主題Scheme Other
主題 教育・教育学
出版者
出版者 日本教育心理学会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 学術雑誌論文
資源タイプ・ローカル
学術雑誌論文
資源タイプ・NII
Journal Article
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
01
異版である
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 http://ci.nii.ac.jp/naid/110001892481/
所属
お茶の水女子大学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 10:02:08.643396
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3