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第4分科会 : 人間関係 : 学校および家族の研究を中心として(A 教育心理学20年の歴史と展望)
http://hdl.handle.net/10083/32453
http://hdl.handle.net/10083/32453c6e6e585-c926-4a7e-b2be-102d212e69cc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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教育心理学年報18.永田田中.pdf (284.9 kB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-11-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 第4分科会 : 人間関係 : 学校および家族の研究を中心として(A 教育心理学20年の歴史と展望) | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | The 4th Section : Human Relations in the School and Family Setting | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
著者 |
永田, 良昭
× 永田, 良昭× 田中, 祐次× 小嶋, 秀夫× 宮脇, 二郎× 春日, 喬× 篠原, しのぶ× 長田, 雅喜× Nagata, Yoshiaki× Tanaka, Yuji× Kojima, Hideo× Miyawaki, Jiro× Kasuga, Takashi× Shinohara, Shinobu× Osada, Masayoshi |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The subject of this symposium was to review critically the recent trend of our Japanese studies on human relations in school and family setting. First, it was pointed that in Japan there had been many prominent studies on classroom dynamics since World WarII, stimulated by Lewinian studies on social climate and the trend of democratization of Japanese society. But it was pointed out that the impact of these studies on educational problems have been negligible because of the discrepancy between the practical educational concerns and reseraches. Second, it was discussed that most studies on parent-child relationship failed to conceive parent-child relationship as a reciprocal process necessitating a methodological re-examination for researchers. Here are some another points. (1)Both school and family settings have to be taken as a part of a particular society and the character or dynamic process of the teacher-pupil, pupil-pupil interaction and family relation have to be integrally related to various aspects of society. (2)Researchers must thoronghly study the actual social problems such as the increase of cases of\ suicide of young children and the prejudice to handicapped children both particular to the present educational environment. |
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書誌情報 |
教育心理学年報 巻 18, p. 77-164, 発行日 1979-03-30 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04529650 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00057901 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 284883 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001894823/ | |||||
所属 | ||||||
値 | 学習院大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 信州大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 名古屋大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 岐阜大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 中村学園大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 名古屋大学 |