WEKO3
アイテム
VI 特殊教育と教育心理学
http://hdl.handle.net/10083/32466
http://hdl.handle.net/10083/324665d642a93-eecb-4acd-b6a8-ecc70a58727a
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-12-02 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | VI 特殊教育と教育心理学 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | VI:Special Education and Educational Psychology | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
著者 |
辻村, 康男
× 辻村, 康男× 小柳, 恭治× 田口, 恒夫× 山下, 功× 三沢, 義一× 水野, 悌一× Tujimura, Yasuo× Koyanagi, Kiyoji× Taguchi, Tuneo× Yamashita, Isao× Misawa, Giichi× Mizuno, Teiichi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Educationl psychology cannot have the way for the future without contributing to special education. The symposium VI aimed at throwing much additional light upon the problems in special education and relation between special education and educational psychology. Five speakers offered different standpoints based on their specialization. Problems of perceptual disturbances (Prof. K. Koyanagi), problems of mentally retardation (Prof. I. Yamashita), problems of the handicapped (Prof. G. Misawa) and problems of physically feeble children (Prof. T. Mizuno) were presented and discussed, according to the aim of the symposium. | |||||
書誌情報 |
教育心理学年報 巻 12, p. 61-61, 発行日 1973-03-30 |
|||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 04529650 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AN00057901 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 日本教育心理学会 | |||||
権利 | ||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 82807 bytes | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 370 | |||||
NIIサブジェクト | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育・教育学 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 学術雑誌論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Journal Article | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 01 | |||||
異版である | ||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||
識別子タイプ | URI | |||||
関連識別子 | http://ci.nii.ac.jp/naid/110001894456/ | |||||
所属 | ||||||
値 | 国立特殊教育総合研究所 | |||||
所属 | ||||||
値 | 国立特殊教育総合研究所 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 熊本大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | 三重大学 | |||||
所属 | ||||||
値 | お茶の水女子大学 |