ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 5

保育の場におけるASD児と定型発達児との幼児間の相互行為 : 模倣における物の介在に着目して

http://hdl.handle.net/10083/61729
http://hdl.handle.net/10083/61729
aefd0ee3-3624-4c22-8500-33da1771d87d
名前 / ファイル ライセンス アクション
5_7_p.61-68.pdf 5_7_p.61-68.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-08-09
タイトル
タイトル 保育の場におけるASD児と定型発達児との幼児間の相互行為 : 模倣における物の介在に着目して
タイトル
タイトル How Do a Child with Autism Spectrum Disorder Interact with Typically Developing Children in Preschool? : Focusing on Intervention of Artifacts in Imitation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 three-year-old- children
キーワード
主題Scheme Other
主題 imitation
キーワード
主題Scheme Other
主題 a child with autism spectrum disorder
キーワード
主題Scheme Other
主題 interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 intervention of artifacts
キーワード
主題Scheme Other
主題 幼稚園3歳児
キーワード
主題Scheme Other
主題 模倣
キーワード
主題Scheme Other
主題 ASD児
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互行為
キーワード
主題Scheme Other
主題 物の介在
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 山下, 愛実

× 山下, 愛実

WEKO 67120

山下, 愛実

Search repository
YAMASHITA, Megumi

× YAMASHITA, Megumi

WEKO 67121

en YAMASHITA, Megumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this case study is to explore the interaction between a child with autism spectrum\
disorder and typically developing children among three-year-old-children. For this purpose, we observed two\
situations focusing on 1) how interactions between a child with autism spectrum disorder and typically\
developing children initiated; 2) whether the situation of interactions are influenced by who initiated the\
interactions and the presence of intervention of artifacts. The results of this case study were revealed 1) a child\
with autism spectrum disorder interact with typically developing children by imitation (14/20 cases); 2) in the\
case of intervention of artifacts, when a child with autism spectrum disorder imitate typically developing\
children, it created incongruous situation, but when typically developing children imitate a child with autism\
spectrum disorder, it created friendly relationship. Imitating behaviors without intervention of artifacts also\
created a friendly relationship regardless of which side initiated.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 5, p. 61-68, 発行日 2017-06-30
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1625635 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学大学院博士後期課程
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:19:50.407775
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3