ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 2

「子育ての社会化」は進行したか : 保育者の子育て観と子育てへの支援に関する認識に着目して

http://hdl.handle.net/10083/55747
http://hdl.handle.net/10083/55747
03c0b928-1780-4e91-a0e7-bc006cd22437
名前 / ファイル ライセンス アクション
p.65-75.pdf p.65-75.pdf (866.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-08-08
タイトル
タイトル 「子育ての社会化」は進行したか : 保育者の子育て観と子育てへの支援に関する認識に着目して
タイトル
タイトル Reconsideration of the "Socialization of Childcare": Investigation of the relationship between kindergarten teachers' perception of childcare and the need for childcare support
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 the socialization of childcare
キーワード
主題Scheme Other
主題 kindergarten teachers
キーワード
主題Scheme Other
主題 perception of childcare
キーワード
主題Scheme Other
主題 childcare support
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育ての社会化
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育て観
キーワード
主題Scheme Other
主題 子育て支援
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 清水, 美紀

× 清水, 美紀

WEKO 67039

清水, 美紀

Search repository
SHIMIZU, Miki

× SHIMIZU, Miki

WEKO 67040

en SHIMIZU, Miki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigated the relationship between kindergarten teachers’ perception of childcare and their perception of the need for external childcare support. The data was based on a questionnaire to 309 teachers working at kindergartens in Tokyo.\
From the results of the questionnaire, the teachers’ perception of childcare was divided into three clusters. One consisted of teachers who believed parents should put children before themselves, and the second consisted of those who believed parents should put themselves before children. The last consisted of the “conflict” cluster; teachers could not decide whether the children or parents should be prioritized.\
Furthermore results suggested, these clusters of the perception of childcare were related to teachers’ perception of the need for childcare support. There were differences between the “putting children before parents” cluster and the “conflict” cluster on the perception of the need for various daycare service in childcare centers, “educational activities provided during extracurricular hours in kindergarten”, and “child-rearing support program for children under 4 years old in kindergartens”.\
In addition, the kindergarten teachers who were in the “conflict” cluster had a higher awareness of the need for the childcare support than the teachers who believed children should be put before parents.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 2, p. 65-75, 発行日 2014-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21879710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
866404 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:45:51.431522
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3