ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. お茶の水女子大学子ども学研究紀要
  3. 1

保育実践における計画観の再考 : 保育者の応答的かかわりに着目して

http://hdl.handle.net/10083/53967
http://hdl.handle.net/10083/53967
434c79b1-45d5-45ed-bf85-6b8b1531487a
名前 / ファイル ライセンス アクション
2_p.2-11.pdf 2_p.2-11.pdf (662.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-11-14
タイトル
タイトル 保育実践における計画観の再考 : 保育者の応答的かかわりに着目して
タイトル
タイトル Reconsidering the interpretation of plan in early childhood care and education : by focusing on teacher's flexible response
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育者ー子どもの関わり
キーワード
主題Scheme Other
主題 計画観
キーワード
主題Scheme Other
主題 柔軟性
キーワード
主題Scheme Other
主題 teacher-child interaction
キーワード
主題Scheme Other
主題 idea of plan
キーワード
主題Scheme Other
主題 flexibility
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 井上, 知香

× 井上, 知香

WEKO 67016

井上, 知香

Search repository
Inoue, Chika

× Inoue, Chika

WEKO 67017

en Inoue, Chika

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 By observing the children and teacher \
interaction at a kindergarten with special focus placed on teacher's flexible responses, this research indicated that actions are primarily situated, instead of being determined or controlled by plans. To examine the records, L.A.Suchman's theory which views plans as a weak resource for what is primarily ad hoc activity was used. This research aims to inverse the traditional idea which states plans as control tools of actions and clarify the fact which microscopic interaction between teacher and children are implementing among unpredictable situation for granted. The inversed perspective enables us to further understand child-centered practices in early childhood care and education.
書誌情報 お茶の水女子大学子ども学研究紀要

巻 1, p. 2-11, 発行日 2013-06-30
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 21879710
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12633076
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
662254 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 376
出版者
出版者 お茶の水女子大学子ども学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
十文字学園女子大学人間生活学部幼児教育学科
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 22:46:13.030746
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3