ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語文化と日本語教育
  3. 39

中国における日本語専攻学習者の日本人イメージ : 日本語学習動機との関連を中心に(佐々貴義式(佐々木嘉則)先生追悼記念号)

http://hdl.handle.net/10083/52018
http://hdl.handle.net/10083/52018
846d6f0e-e227-4468-a75b-86dae57650ab
名前 / ファイル ライセンス アクション
17_112-121.pdf 17_112-121.pdf (2.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-08-10
タイトル
タイトル 中国における日本語専攻学習者の日本人イメージ : 日本語学習動機との関連を中心に(佐々貴義式(佐々木嘉則)先生追悼記念号)
タイトル
タイトル The Image of the Japanese among Chinese Learners of the Japanese Language : With a Focus on Its Connections with the Japanese Learning Motivation (Dedicated to the Memory of Dr. SASAKI Yoshinori)
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 中国
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語専攻学習者
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本人イメージ
キーワード
主題Scheme Other
主題 日本語学習動機
キーワード
主題Scheme Other
主題 China
キーワード
主題Scheme Other
主題 learners of Japanese as a speciality
キーワード
主題Scheme Other
主題 image of the Japanese people
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese learning motivation
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 夏, 素彦

× 夏, 素彦

WEKO 73975

夏, 素彦

Search repository
XIA, Suyan

× XIA, Suyan

WEKO 73977

en XIA, Suyan

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 73976
姓名 か, そげん
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では中国における日本語専攻学習者を対象に質問紙調査を行い、彼らの持つ日本人イメージを明らかにし、さらに日本人イメージと学習動機との関連を探った。その結果、日本人イメージについて、「開放性」「親和性」「勤勉性」「寛容性」「先進性」「人間関係親密性」の6因子が得られた。学年によるイメージの差異については、「勤勉性」イメージは差異が認められず、「開放性」と「先進性」イメージは学年が高くなるにつれて低くなることが明らかになった。日本語学習動機については「日本文化理解」「日本語の向上」「日本語への興味」「日本への憧れ」「日本への留学・就労」「就職の有用性」「日本に関係ある人の存在」の7因子が得られ、イメージと学習動機との関連については、「日本への憧れ」と「日本に関係ある人の存在」動機が日本人イメージに正の影響を与えることが示された。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to explore the image of Japanese people held by learners of the Japanese language in Mainland China and its relevance to their motivation of learning Japanese by carrying out studies in the form of questionnaires to those people. The result of the factor analysis shows that the image of the Japanese consists of six factors: "openness", "congeniality", "diligence", "tolerance", "advancement", and "intimacy of interpersonal relationships". The Japanese learning motivation is characterized by seven factors, namely "understanding the Japanese cultures", "improving their Japanese language", "interest in the Japanese language", "admiration of Japan", "study and work in Japan", "practical purpose", and "having links with Japan- related people". Among the seven factors, "admiration of Japan" and "having links with Japan- related people" are the two leading factors that help improve the image of Japanese people among Chinese learners of the Japanese language.
書誌情報 言語文化と日本語教育

巻 39, p. 112-121, 発行日 2010-07-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09174206
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10426480
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
2433272 bytes
形態
2433272 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 810.7
出版者
出版者 お茶の水女子大学日本言語文化学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
お茶の水女子大学大学院 比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:42:27.982822
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3