ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 言語文化と日本語教育
  3. 31

カミンズ理論の基本概念とその後の展開 : Cummins (2000) "Language, Power and Pedagogy"を中心に

http://hdl.handle.net/10083/50480
http://hdl.handle.net/10083/50480
c366437b-d6d0-42c4-a14a-701a48f83ae9
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_023-029.pdf 03_023-029.pdf (713.2 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-03-16
タイトル
タイトル カミンズ理論の基本概念とその後の展開 : Cummins (2000) "Language, Power and Pedagogy"を中心に
タイトル
タイトル A reading of "Language, Power, and Pedagogy" (Cummins 2000) : Focused on theoretical discussions
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 BICS
キーワード
主題Scheme Other
主題 CALP(基本的対人伝達能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 認知学習的言語能力)
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互依存仮説
キーワード
主題Scheme Other
主題 敷居仮説
キーワード
主題Scheme Other
主題 協動的エンパワメント
キーワード
主題Scheme Other
主題 トランスフォーマティブ教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 BICS
キーワード
主題Scheme Other
主題 CALP (Basic Interpersonal Communicative Skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 Cognitive Academic Language Proficiency Basic Interpersonal)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Interdependence hypothesis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Threshold hypothesis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Collaborative empowerment
キーワード
主題Scheme Other
主題 Transformative pedagogy
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 本林, 響子

× 本林, 響子

WEKO 73227

本林, 響子

Search repository
MOTOBAYASHI, Kyoko

× MOTOBAYASHI, Kyoko

WEKO 73229

en MOTOBAYASHI, Kyoko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 73228
姓名 もとばやし, きょうこ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は、カミンズの著書"Language, Power and Pedagogy"(2000)に沿って、その一連の理論を紹介することを目的とする。本稿ではまず、バイリンガル教育に関する心理言語学的な理論である「BICS/CALP」の概念、「相互依存仮説」、「敷居仮説」の3つについて、基本的な概念を整理するとともに、これらの理論の発表後に起こった議論、反論、誤解に対するカミンズ自身の見解を紹介する。次に、社会における力関係とマイノリティの生徒の学習とを関連付けた「協動的エンパワメント」理論について述べる。そして最後に、カミンズが本書の中で論じている、多文化教育における「トランスフォーマティブ教育」の可能性に言及して論を終える。
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper discusses theories of Jim Cummins as well as later discussions on those theories, mainly based on his book "Language, power and pedagogy"(Cummins, 2000). The paper first introduces Cummins' psycholinguistic theories such as BICS/CALP, interdependence hypothesis and threshold hypothesis, as well as his comments on and responses to the subsequent discussions on these theories in the field of bilingual education. It next illustrates his framework of collaborativee empowerment, which considers minority students' learning in relation to the societal power relations both at the micro and macro level. Finally, this paper refers to the possibility of the transformative pedagogy in the area of multicultural education, which Cummins discusses in the book.
書誌情報 言語文化と日本語教育

巻 31, p. 23-29, 発行日 2006-06-24
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 09174206
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10426480
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
713168 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 810.7
出版者
出版者 お茶の水女子大学日本言語文化学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
トロント大学 オンタリオ教育研究所在学
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 21:49:27.467241
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3