ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 19

不満表明とそれに対する応答の研究 : 「情報提供―応答」の連鎖に注目して

http://hdl.handle.net/10083/61027
http://hdl.handle.net/10083/61027
46eb00a0-5f4e-45cf-9848-809fa4952791
名前 / ファイル ライセンス アクション
02_wongsaming.pdf 02_wongsaming.pdf (287.4 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-21
タイトル
タイトル 不満表明とそれに対する応答の研究 : 「情報提供―応答」の連鎖に注目して
タイトル
タイトル The Study of Complaints and Responses to Complaints : Focusing on sequences of Offering information and its responses
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 ウォンサミン, スリーラット

× ウォンサミン, スリーラット

WEKO 78482

ウォンサミン, スリーラット

Search repository
WONGSAMING, Sureerut

× WONGSAMING, Sureerut

WEKO 78483

en WONGSAMING, Sureerut

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this paper is to study sequences of offering information and its responses in complaint \
discourse, shedding light on Japanese, Thai native situations and Japanese-Thai contact situations. \
The results here reveal that the sequences most adopted by Japanese Native speakers are “offering \
general information-building relationship” and “offering general information-showing consideration”. \
Meanwhile, the sequence of “offering speaker’s information-looking for problem solution” are found \
most among Thai Native Speakers. In terms of constructing the complaint discourse, Japanese Native \
Speakers prefer explaining consequences of the unsatisfactory situation objectively and attempt to \
repair the situation by apologizing or showing their consideration. In contrast, Thai Native Speakers \
focus on explaining the effect of the unsatisfactory situation caused by the interlocutor and attempting \
to come up with the solution as soon as they can. As for Japanese-Thai contact situations in which \
Thai learners must give response to complaints by the Japanese, the sequence found most is “offering \
general information-backchannels”. It shows that, unlike in the native situations, Thai learners mainly \
use backchannels. The responses, such as “building relationship”, “showing consideration” and “looking \
for problem solution” are rarely used which gives the impression of the interlocutor not understanding, \
or not being involved in repairing the situation.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 19, p. 11-19, 発行日 2017-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
287400 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:48:52.945573
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3