ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 15

わが国の看護と医療の領域における成人教育・成人学習に関する文献考察

http://hdl.handle.net/10083/52787
http://hdl.handle.net/10083/52787
f7505bf6-49e4-4eb0-8075-c01c44e14bd8
名前 / ファイル ライセンス アクション
23 23 鈴木康美.pdf (497.0 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-19
タイトル
タイトル わが国の看護と医療の領域における成人教育・成人学習に関する文献考察
タイトル
タイトル Literature review regarding adult learning in the fields of nursing and medicine in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Adult Education
キーワード
主題Scheme Other
主題 Adult Learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Continuing Education in the Nursing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Self-Directed Learning(SDL)
キーワード
主題Scheme Other
主題 Medical
キーワード
主題Scheme Other
主題 成人教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 成人学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護継続教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 自己決定型学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 医療
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 鈴木 康美

× 鈴木 康美

WEKO 106205

鈴木 康美

Search repository
SUZUKI Yasumi

× SUZUKI Yasumi

WEKO 106206

en SUZUKI Yasumi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In the present study, a literature review regarding to adult education and learning in the fields of nursing and medicine in Japan was conducted in order to gain suggestions for research regarding training for educational supervisors involved in planning and supporting ongoing education. Examination of nursing-related literature published from 1995 onwards regarding adult education and learning revealed mostly qualitative studies conducted with a wide range of participants, including nurses, instructors and students. Andragogical analysis of the literature content revealed that while most research demonstrated practical application of learner experiences, support for increased selfdetermination remained insufficient. Conversely, in medical education, an adult education perspective has already been introduced into basic education with implementation of student-centered study, such as problem-based learning, and a recent shift toward study of learning methods rather than knowledge. Methodologies such as reflection, self-study ability and portfolios have already been introduced in nursing; however, the absence of literature regarding adult education, which forms the basis for these, is a major issue. Further research is required regarding training for research supervisors and education supporters to provide support for increased self-determination.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 15, p. 211-219, 発行日 2013-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
497030 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
平成24年度生 人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 09:56:20.615431
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3