ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 14

保育実践における子どもの生を支える保育的雰囲気

http://hdl.handle.net/10083/51657
http://hdl.handle.net/10083/51657
50dfcdb9-00a4-4b5d-ad39-8debf51c0ced
名前 / ファイル ライセンス アクション
25_237-244.pdf 25_237-244.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2012-04-24
タイトル
タイトル 保育実践における子どもの生を支える保育的雰囲気
タイトル
タイトル Pedagogic Atmospheres in Nursery School For Supporting the Practice of Childcare Activities
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育実践
キーワード
主題Scheme Other
主題 子どもの生
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育的雰囲気
キーワード
主題Scheme Other
主題 ボルノウ
キーワード
主題Scheme Other
主題 保育園
キーワード
主題Scheme Other
主題 practice of childcare activities
キーワード
主題Scheme Other
主題 child life
キーワード
主題Scheme Other
主題 pedagogic atmospheres in childcare
キーワード
主題Scheme Other
主題 Bollnow
キーワード
主題Scheme Other
主題 nursery school
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 佐藤 嘉代子

× 佐藤 嘉代子

WEKO 78298

佐藤 嘉代子

Search repository
SATO, Kayoko

× SATO, Kayoko

WEKO 78299

en SATO, Kayoko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this article is to clarify the kind of atmosphere in childcare and education that supports child life through the practice of childcare activities. “Childcare” is an environment which is accomplished through the humane interactions of childcare specialists. However, this ambiguous concept has not been concretely comprehended by the teachers in the fields of childcare and education. Furthermore, there has been very little research into subject of “atmosphere” in regard to childcare and education. Therefore, it was important to research the meaning of this atmosphere from the pedagogic anthropology-based perspective proposed by Bollnow. Case studies show that this atmosphere is anchored by the relationships between adults and children, while also making it clear that these relationships are definitely sensed by both adults and children alike. The results of the theoretical examination and case analysis suggest that we need to recognize the fact that Bollnow's “pedagogic atmosphere” offers precious insight into childcare and education.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 14, p. 237-244, 発行日 2012-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1174725 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
人間発達科学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:51:25.023829
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3