ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 12

「共生日本語教育」が日本語非母語話者参加者の積極的共生態度の醸成に及ぼす影響 : PAC分析による事例検証

http://hdl.handle.net/10083/49017
http://hdl.handle.net/10083/49017
189ca488-0207-4061-a354-1962f776bdb9
名前 / ファイル ライセンス アクション
11_101-110.pdf 11_101-110.pdf (565.1 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-04-26
タイトル
タイトル 「共生日本語教育」が日本語非母語話者参加者の積極的共生態度の醸成に及ぼす影響 : PAC分析による事例検証
タイトル
タイトル The Influence of a “Multiculturally Oriented JSL Program” upon How a Non-native Japanese Resident Fosters Positive Attitude toward Multicultural Coexistence : A Case Study by PAC Analysis
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 多言語多文化共生社会
キーワード
主題Scheme Other
主題 地域日本語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 相互学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 内容重視の第二言語教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 積極的共生態度
キーワード
主題Scheme Other
主題 multilingual and multicultural society
キーワード
主題Scheme Other
主題 community oriented Japanese language education
キーワード
主題Scheme Other
主題 reciprocal learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 content-based second language instruction
キーワード
主題Scheme Other
主題 positive attitude toward multicultural society
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 半原, 芳子

× 半原, 芳子

WEKO 78095

半原, 芳子

Search repository
HANBARA, Yoshiko

× HANBARA, Yoshiko

WEKO 78096

en HANBARA, Yoshiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In response to the increasing number of foreign residents living in Japan, mutual learning oriented to multicultural coexistence has recently been attempted in JSL education, where both Japanese native (hereafter NS) and non-native (hereafter NNS) residents living in Japanese communities come together to learn. This paper, utilizing Personal Attitude Construct (hereafter PAC) analysis (Naito, 2002), examines how a multiculturally oriented JSL program (Okazaki, 2002) affected a participant's attitude toward the coexistence of NS and NNS residents. The attitude of a NNS participant, strongly inclined to adapting herself to Japanese society, was compared both before and after she participated in the program. The results show that before participating in the program the NNS participant valued her determination and action in adapting herself to Japanese society and implied a humble expectation of NS residents. On the other hand, after participating she did not desire such adaptation, but instead positioned NS and NNS residents as equal partners for coexistence. In addition, after participating the NNS came to recogni\
ze that she could play a more active role in multicultural society. Based on these results, this study indicates that through the multiculturally oriented JSL program the participant fostered a more positive attitude toward multicultural coexistence including the importance of developing equal relationships between NS and NNS residents and broadening her role in Japanese society.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 12, p. 101-110, 発行日 2010-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
565116 bytes
著者版フラグ
値 publisher
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:54:44.717067
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3