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アイテム
博物館における多元的「リテラシー」論の適用性と課題
http://hdl.handle.net/10083/49028
http://hdl.handle.net/10083/4902845d9ec0c-7056-41b4-a945-7bfb746ebec8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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22_211-219.pdf (438.9 kB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2010-04-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 博物館における多元的「リテラシー」論の適用性と課題 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Applicability and Problems of Pluralistic Theory of the Literacy in the Museum | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 博物館 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ミュージアム・リテラシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | リテラシー | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | アクセシビリティ | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 利用支援 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | museum | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | museum literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | literacy | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accessibility | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support for the use | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
菅井, 薫
× 菅井, 薫× SUGAI, Kaoru |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In the museum, the word “literacy” has been used pluralistic contexts and backgrounds. But it is not used by each expression strictly distinguishing. In addition, no studies have ever tried to clarify about the arguments for whom and what. Therefore, what I wish to examine in this paper is two points. The first is to show the dimensions and relationship among pluralistic theory of the literacy. The second is to clarify the applicability and the problem of theory of the literacy in the museum. Then I propose the review and the restructuring of theory of the literacy. In conclusion, I indicate that the necessity of literacy is explained by four contexts. The first is improvement of understanding the museum. The second is to encourage citizen participation to the museum activity. The third is to support for the use. The fourth is to support of use by school training. Many of these contexts value the literacy as the result of the act. But, I oppose this standpoint and propound a theory to comprehend and explain dynamic literacy. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 12, p. 211-219, 発行日 2010-03-31 |
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ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13448013 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
形態 | ||||||
値 | 438944 bytes | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
日本十進分類法 | ||||||
主題Scheme | NDC | |||||
主題 | 051 | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 | |||||
所属 | ||||||
値 | 人間発達科学専攻 |