ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 10

子どもの母語を活用した学習支援における母語話者支援者の意識変容のプロセス

http://hdl.handle.net/10083/35726
http://hdl.handle.net/10083/35726
3ed3e6a5-810d-4dae-af6d-2b8121d7fe6d
名前 / ファイル ライセンス アクション
09_085-094.pdf 09_085-094.pdf (1.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2010-02-25
タイトル
タイトル 子どもの母語を活用した学習支援における母語話者支援者の意識変容のプロセス
タイトル
タイトル Exploring the Process of Attitudinal Transformation in Native Supporters
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教科・母語・日本語相互育成学習モデル
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習支援
キーワード
主題Scheme Other
主題 母語話者支援者
キーワード
主題Scheme Other
主題 子どもの母語
キーワード
主題Scheme Other
主題 修正版グラウンデッド・セオリー・アプローチ
キーワード
主題Scheme Other
主題 interactive ability development model for subject studies in children's native language and Japanese
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning support
キーワード
主題Scheme Other
主題 native supporters
キーワード
主題Scheme Other
主題 children's native language
キーワード
主題Scheme Other
主題 modified grounded theory approach
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
著者 宇津木, 奈美子

× 宇津木, 奈美子

WEKO 77859

宇津木, 奈美子

Search repository
UTSUKI, Namiko

× UTSUKI, Namiko

WEKO 77861

en UTSUKI, Namiko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 77860
姓名 うつき, なみこ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Native supporters tend to have negative attitudes toward learning support that draws upon the children's native language. However, their attitudes became positive over the course of this study's support activities. The purpose of this study is to explore the process of attitudinal transformation in native supporters participating in classes that were based on the 'Interactive ability development model for subject studies in children's native language and Japanese'. Semi-structured interviews were conducted for three native supporters. Resultant data were qualitatively analyzed using a modified grounded theory approach. Analysis results demonstrated that the factors behind the supporters' attitudinal transformation constituted an inquiry-based approach to learning support with the following components: 1) investigation of the children's proficiency in their native language. 2) introduction of native language and culture into Japanese class. 3) creation of original teaching materials drawing upon the children's proficiency in their native language. 4) collaboration with Japanese supporters. 5) knowledge acq\
uired from interacting and working together with children.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 10, p. 85-94, 発行日 2008-03-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13448013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
形態
1072157 bytes
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 051
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
所属
比較社会文化学専攻
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 20:57:20.083467
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3