WEKO3
アイテム
中国の幼児園教材から見る農村部の就学前教育改革 : 2001年以降浙江省における年長児向け教材の「言語」領域記述の量的変化に着目して
http://hdl.handle.net/10083/00062283
http://hdl.handle.net/10083/00062283d96fdf90-f05a-4f3b-80d2-693833704d44
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
21_lu_193-202.pdf (2.3 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-06-27 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 中国の幼児園教材から見る農村部の就学前教育改革 : 2001年以降浙江省における年長児向け教材の「言語」領域記述の量的変化に着目して | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Early Childhood Curriculum Reform of Rural Areas in China from the Change of Kindergarten Teaching Materials : Focused on the Quantitative Changes of Early Literacy Description among the Teaching \nMaterials of ZheJiang Province after 2012 for 5-6 year-old children | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Kindergarten | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | China | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Rural Areas | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Teaching Material | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Educational Equity | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
盧, 中潔
× 盧, 中潔× LU, Zhongjie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify the characteristics of literacy education in rural areas of China through teaching materials for 5-6 years old, and from the perspective of early childhood curriculum reform. This study analyzed 2 sets of teaching materials for children published by Xinshidai Press. The first edition was published in 2002 and the second edition is in 2014. In this study, number of pages that mentioned about topics of language education were counted. As a result, following 2 points became clear. Firstly, the curriculum of literacy is becoming more integrated. Secondly, the percentage of “language” category in 2014 is higher than 2002. Then, this study tries to analyze above characteristics of the kindergarten teaching materials from the perspective of the safeguard of educational equity. |
|||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 20, p. 193-202, 発行日 2018-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |