WEKO3
アイテム
第二言語学習者の語彙カテゴリー化の習得に関する研究の概観
http://hdl.handle.net/10083/00063290
http://hdl.handle.net/10083/00063290ae3769aa-796b-4cb4-a70d-016147777492
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
04 NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-21,p33-42.pdf (259.8 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 第二言語学習者の語彙カテゴリー化の習得に関する研究の概観 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Review of the Researches on L2 Learners’ Acquisition of Lexical Categorization | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | second language acquisition | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lexicon | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | word learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | word meaning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | lexical categorization | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
洪, 春子
× 洪, 春子× HONG, Chunzi |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study surveyed researches on L2 learners’ acquisition of lexical categorization to find whether the L1, word class and the complexity of the L1 and L2 lexical categorization influence the acquisition of lexical categorization in L2. The results showed that L1 influence the acquisition of lexical categorization in L2; nouns are easier to acquire than verbs;the complexity of the L1 and L2 lexical categorization had no influence on the L2 learners’ acquisition of nouns, while it influences the acquisition of verbs, when the lexical categorization of L2 is more complex than the L1, so that the reconstruction of L2 lexical categorization becomes more challenging. However, almost all of the studies experimented on L2 learners who are high proficiency learners of L2, and most of the studies investigated the L2 learners of English. Based on the results above, further research on L2 learners with different proficiency and L2 learners’ of other languages are proposed. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 21, p. 33-42, 発行日 2019-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |