ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 22

昭和初期における長崎の「ぶらぶら節」と西條八十の接点 ─「民謡の旅」の記事を中心に─

https://doi.org/10.24567/00063688
https://doi.org/10.24567/00063688
7841056b-41eb-4f39-aea8-19966512a12b
名前 / ファイル ライセンス アクション
12_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p105-115.pdf 12_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p105-115.pdf (3.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-18
タイトル
タイトル 昭和初期における長崎の「ぶらぶら節」と西條八十の接点 ─「民謡の旅」の記事を中心に─
タイトル
タイトル Nagasaki’s banquet song (Ozashiki-uta) “Burabura-bushi” and Saijo Yaso’s involvement in it in early Showa period: with special respect to his newspaper article series“ Travel through folk songs”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 ぶらぶら節
キーワード
主題Scheme Other
主題 検番
キーワード
主題Scheme Other
主題 西條八十
キーワード
主題Scheme Other
主題 民謡の旅
キーワード
主題Scheme Other
主題 昭和初期のレコード発売
キーワード
主題Scheme Other
主題 Burabura-bushi
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kenban
キーワード
主題Scheme Other
主題 Saijo Yaso
キーワード
主題Scheme Other
主題 Travel through folk songs
キーワード
主題Scheme Other
主題 record production in early Showa period
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/00063688
ID登録タイプ JaLC
著者 安原, 道子

× 安原, 道子

WEKO 114215

安原, 道子

Search repository
YASUHARA, Michiko

× YASUHARA, Michiko

WEKO 114217

en YASUHARA, Michiko

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 114216
姓名 ヤスハラ, ミチコ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Burabura-bushi is a folk song that has been inherited as banquet song (“Ozashiki-uta”) in Nagasaki until today. It was first mentioned in July, 1930, in Osaka Asahi Shinbun newspaper in an article series “Travel through folk songs” by Saijo Yaso (which namely includes his documentary article “Burabura-bushi in Nagasaki”). This newspaper covered the regions west of Osaka, which rendered the song enough known to a prominent number of its readers in West-Japan. This event was followed by the issuing of two of the song’s record discs in the following years: one in September, 1930, and the other in May, 1931, both performed by Nagasaki’s Geishas. The recording companies were Nipponohon and Victor respectively, both of which were the nationalwide companies in disc production industry. These facts contributed to the song’s coming out of the closed ambience of banquet room to get diffused to a larger public by means of disc and radio medias and to consequently get wider popularity among people in whole Japan.
 This thesis has as its object to analyse which effect Saijo’s encounter with the song had on the historical process of inheriting it by focusing on his above mentioned newspaper article.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 22, p. 105-115, 発行日 2020-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 08:45:11.643108
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3