WEKO3
アイテム
トランス・ランゲージング・スペースが学習意欲に与える影響 在日中国人高校生の読解学習を事例として
https://doi.org/10.24567/00063691
https://doi.org/10.24567/00063691f46d164c-05e6-4f75-8c47-838493670bd4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
15_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p135-143.pdf (1.8 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-06-18 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | トランス・ランゲージング・スペースが学習意欲に与える影響 在日中国人高校生の読解学習を事例として | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Effects of Learning Motivations in Translanguaging Space: A Case Study of Reading Practices by Chinese High School Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | トランス・ランゲージング・スペース | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学習意欲 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 在日中国人高校生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 読解学習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | M-GTA分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | translanguaging space | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | learning motivations | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Chinese high school students | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading practices | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Modified Grounded Theory Approach | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.24567/00063691 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
権野, 禎
× 権野, 禎× GONNO, Sachi |
|||||
作成者(ヨミ) | ||||||
識別子Scheme | WEKO | |||||
識別子 | 114225 | |||||
姓名 | ゴンノ, サチ | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | This study aims to explore pedagogical aspects of translanguaging space, which is a psycholinguistic space where multilingual students engage in translanguaging to gain knowledge, deepen their thoughts, and practice the best expressions of their creativity. Translanguaging based on dynamic bilingualism allows multilingual students to choose appropriate linguistic elements from their entire linguistic repertoire and encourages mutual interaction during their learning activities. This study investigated and analyzed the learning strategies and motivations of three Chinese high school students who had reading practices at intermediate or higher levels of reading materials at a community school. The findings suggest that multilingual students learn reading strategies through mutual interactions and acquire feelings of accomplishment regarding learning. This study informs Japanese teachers – those who do not share multilingual students’ first language – of translanguaging spaces with instructional implications to support multilingual students in the classroom. | |||||
書誌情報 |
人間文化創成科学論叢 巻 22, p. 135-143, 発行日 2020-03-31 |
|||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA1231891X | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
タイトル(ヨミ) | ||||||
その他のタイトル | Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科 | |||||
資源タイプ | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・ローカル | ||||||
値 | 紀要論文 | |||||
資源タイプ・NII | ||||||
値 | Departmental Bulletin Paper | |||||
資源タイプ・DCMI | ||||||
値 | text | |||||
資源タイプ・ローカル表示コード | ||||||
値 | 03 |