ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 22

トランス・ランゲージング・スペースが学習意欲に与える影響 在日中国人高校生の読解学習を事例として

https://doi.org/10.24567/00063691
https://doi.org/10.24567/00063691
f46d164c-05e6-4f75-8c47-838493670bd4
名前 / ファイル ライセンス アクション
15_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p135-143.pdf 15_NINGENBUNKA-SOSEIKAGAKU-RONSO-22,p135-143.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-18
タイトル
タイトル トランス・ランゲージング・スペースが学習意欲に与える影響 在日中国人高校生の読解学習を事例として
タイトル
タイトル Effects of Learning Motivations in Translanguaging Space: A Case Study of Reading Practices by Chinese High School Students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 トランス・ランゲージング・スペース
キーワード
主題Scheme Other
主題 学習意欲
キーワード
主題Scheme Other
主題 在日中国人高校生
キーワード
主題Scheme Other
主題 読解学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 M-GTA分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 translanguaging space
キーワード
主題Scheme Other
主題 learning motivations
キーワード
主題Scheme Other
主題 Chinese high school students
キーワード
主題Scheme Other
主題 reading practices
キーワード
主題Scheme Other
主題 Modified Grounded Theory Approach
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/00063691
ID登録タイプ JaLC
著者 権野, 禎

× 権野, 禎

WEKO 114224

権野, 禎

Search repository
GONNO, Sachi

× GONNO, Sachi

WEKO 114226

en GONNO, Sachi

Search repository
著者(ヨミ)
識別子Scheme WEKO
識別子 114225
姓名 ゴンノ, サチ
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to explore pedagogical aspects of translanguaging space, which is a psycholinguistic space where multilingual students engage in translanguaging to gain knowledge, deepen their thoughts, and practice the best expressions of their creativity. Translanguaging based on dynamic bilingualism allows multilingual students to choose appropriate linguistic elements from their entire linguistic repertoire and encourages mutual interaction during their learning activities. This study investigated and analyzed the learning strategies and motivations of three Chinese high school students who had reading practices at intermediate or higher levels of reading materials at a community school. The findings suggest that multilingual students learn reading strategies through mutual interactions and acquire feelings of accomplishment regarding learning. This study informs Japanese teachers – those who do not share multilingual students’ first language – of translanguaging spaces with instructional implications to support multilingual students in the classroom.
書誌情報 人間文化創成科学論叢

巻 22, p. 135-143, 発行日 2020-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
著者版フラグ
値 publisher
タイトル(ヨミ)
その他のタイトル Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 紀要論文
資源タイプ・ローカル
紀要論文
資源タイプ・NII
Departmental Bulletin Paper
資源タイプ・DCMI
text
資源タイプ・ローカル表示コード
03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 08:45:07.875535
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3