ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 人間文化創成科学論叢
  3. 25

トバイアス・マテイ著『タッチの動作』(1903)における演奏論
―「筋肉の状態」の分類という手法に着目して―

https://doi.org/10.24567/0002003519
https://doi.org/10.24567/0002003519
57d4ca05-34b8-4f3b-97b3-faea4ae9ba56
名前 / ファイル ライセンス アクション
ronso_25_03_yamada.pdf ronso_25_03_yamada.pdf
※PDFファイル内の文字はコピーできません
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-04-28
タイトル
タイトル トバイアス・マテイ著『タッチの動作』(1903)における演奏論
―「筋肉の状態」の分類という手法に着目して―
言語 ja
タイトル
タイトル A Performance Theory in The Act of Touch by Tobias Matthay
Focusing on his method of classifying muscle conditions
言語 de
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 トバイアス・マテイ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ピアノ奏法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 パフォーマンス研究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 タッチ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 重量奏法
キーワード
言語 de
主題Scheme Other
主題 Tobias Matthay
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 piano playing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 performance studies
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 touch
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relaxation school
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24567/0002003519
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 山田, 真理子

× 山田, 真理子

ja 山田, 真理子

en YAMADA, Mariko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Tobias Matthay was a leading British piano technique theorist, pianist, and piano teacher in the early 20th century. He systematized the modern piano technique used by Chopin and other virtuosos (Oochi 2002:20) and established a new method of describing the muscular conditions of piano playing. This paper focuses on his main work The Act of Touch and attempts to clarify their contents and how he arrived at his method of describing the muscular conditions.
As a result, it becomes clear that Matthay tried to demonstrate that touch can realized a variety of tones by classifying the states of activity and relaxation of muscles functionally and presenting the tones as a combination of them. Previous studies regarded his theory as systematizing a new method of playing that utilized the weight of the upper limb by means of relaxation, as opposed to the finger technique that prevailed in the previous century( Boardman 1954:118). However, this study reveals that his theory had at its core the use of muscle activity and relaxation.
言語 de
書誌情報 ja : 人間文化創成科学論叢
en : Journal of the Graduate School of Humanities and Sciences

巻 25, p. 25-35, 発行日 2023-03-31
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1231891X
出版タイプ
出版タイプResource VoR
出版者
出版者 お茶の水女子大学大学院人間文化創成科学研究科
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-28 06:22:23.555017
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3